Informace o publikaci

Empirický pohled na výuku latinské lékařské terminologie

Autoři

POŘÍZKOVÁ Kateřina NEČAS Pavel

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis V příspěvku byly představeny inovativní přístupy ve výuce latinské lékařské terminologie, které vychází ze základních principů teorie jazyka pro specifické účely (Language for Specific Purposes) a teorie diskursního společenství. Takto specificky zaměřená jazyková výuka musí být praktická, založená na práci s autentickými lékařskými dokumenty, jejichž autory jsou lékaři. Inovace vychází z analýzy databází autentických klinických diagnóz, které pro účely výuky poskytly vybrané fakultní nemocnice v Brně a v Praze a které se v současnosti zpracovávají do podoby korpusu ve specializovaném softwaru Sketch Engine, na jehož vývoji se podílí technici Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v Brně.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info