Informace o publikaci
Ctirad Kohoutek a jeho přístup k novodobým kompozičním technikám, zejména dodekafonii
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Muzikologické fórum - Forum of Musicology |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | twelve-tone technique, aleatoric music, timbre music, counterpoint, imitation-canonical technique, stratophony, tonality, punctualism, serialism |
Popis | Studie pojednává o kompozičních technikách hudebního skladatele, teoretika a pedagoga Ctirada Kohoutka (1929–2011) v období od druhé poloviny padesátých let do poloviny let šedesátých. Kohoutek se tehdy inspiroval nejprve dodekafonií a serialismem, následovaly aleatorika a hudba témbrů. V článku jsou popisovány paralely i rozdíly mezi Kohoutkovým pojetím těchto technik a skladateli druhé vídeňské školy, představiteli darmstadtské ultraavantgardy, reprezentanty polské Nové hudby aj. |