Informace o publikaci

Aditivní problémy teorie čísel ve školské matematice

Autoři

BERÁNEK Jaroslav

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Elementary Mathematics Education Journal
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.emejournal.upol.cz/vol3no1.php
Klíčová slova Motivation; mathematics; number theory; decomposition of numbers; Goldbach's hypothesis
Popis Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky na základní škole. V příspěvku jsou obsaženy formulace a naznačeno řešení některých jednoduchých aditivních problémů teorie čísel (určení pythagorejských trojic přirozených čísel včetně analogických úloh, rozklad čísel na součet kvadrátů atp.). Uvedeny jsou rovněž zajímavé teoretické problémy, jako např. kombinatorická teorie rozkladů konečných množin, Goldbachova hypotéza a prvočíselná dvojčata. Uvedené problémy mohou být využity při výuce budoucích učitelů matematiky na základní škole jako náměty k rozvíjení zájmu studentů o matematiku, případně k jejich motivaci k dalšímu studiu matematiky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info