Informace o publikaci

Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti bilingvního dítěte v rodině a mateřské škole

Autoři

HŘAVOVÁ Aneta

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tato studie vznikla v rámci specifického výzkumu na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a v návaznosti na předchozí studii, jejímž cílem bylo zjistit, jak rodiče v rámci rodinného prostředí podporují rozvoj čtenářské pregramotnosti svých dětí. Výsledky vyvolaly otázky související se socioekonomickým statusem bilingvní výchovy v rodině a s využíváním informací o dítěti při práci v mateřské škole, na což je zaměřena současná studie. Cílem výzkumu je zjistit, jak je podporován rozvoj čtenářské pregramotnosti bilingvního dítěte v rodině a mateřské škole. Výsledky ukazují na silnou podporu čtenářské pregramotnosti a bilingvní výchovy ze strany rodiny. Mateřská škola rovněž podporuje čtenářskou pregramotnost, avšak je méně systematicky zacílena na konkrétní potřeby bilingvního dítěte.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info