Informace o publikaci

Image firmy: současné přístupy

Autoři

LUKÁŠOVÁ Růžena URBÁNEK Tomáš

Rok publikování 2000
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Zprávy - Psychologický ústav AV ČR
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova image; corporate image; consumer behavior; customer loyalty
Popis Příspěvek uvádí současné definice pojmu image v marketingové psychologii, které se shodují v tom, že jde o obraz ve vědomí spotřebitelů, který ovlivňuje přednákupní i ponákupní fázi spotřebitelského chování. Výzkumy image jsou orientovány především na zjišťování role image ve vztahu k dalším faktorům ovlivňujícím obě tyto fáze spotřebitelského chování, protože poznání vzájemných souvislostí je důležité pro tvorbu a implementaci efektivních marketingových strategií. Výzkum těchto souvislostí však naráží na nedostatečně "hluboké" teoretické a metodologické uchopení image v rámci současných psychologických přístupů. Možnými zdroji, které by tuto oblast jistě obohatily, by mohla být témata řešená v současné kognitivní psychologii.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info