Informace o publikaci

Průmysl populární hudby v éře globalizace mediálních trhů

Autoři

KOUŘIL Vít

Rok publikování 2001
Druh Článek ve sborníku
Konference Média a realita 2001
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Sociologie, demografie
Klíčová slova popular music industry - media conglomerates - commodification - diversification of music products - subversive ideology
Popis Studie se zaměřuje na organizaci, strukturu a specifické projevy současného průmyslu populární hudby a jeho pozici v širší oblasti globalizovaného mediálního podnikání. Pokročilou racionalizaci produkce hudebních děl autor dokládá na podobě vlastnické koncentrace, manažerských strategií, promo-kampaní, spravování autorských a vydavatelských práv, rituálů oceňování či ediční politiky gramofirem. Afirmativní vztah mezi korporativizovanou pop-music a sociálně-politickým řádem ilustruje kapitola o radikálním politickém aktivismu projevovaném v hudebních obsazích.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info