Informace o publikaci

Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv

Autoři

KOUKAL Pavel

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Současné aktuální otázky spotřebitelského práva
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
Obor Právní vědy
Klíčová slova consumer protection;ombudsman;reclamation;alternative dispute resolution;unfair business practicies
Popis Autor se v příspěvku zabývá hodnocením ochrany spotřebitele z pohledu veřejného ochránce práv. Dospívá k závěru, že v oblasti ochrany spotřebitele působí příliš mnoho úřadů, mezi nimiž čsto dochází k negativním kompetenčním sporům. Současně žádný ze správních orgánů nemá oprávnění závazně rozhodovat spotřebitelské spory. Řešení autor vidí ve svěření rozhodovací kompetence České obchodní inspekci.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info