![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
K čemu potřebujeme a využijeme v dějepise hraný film?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd 23 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | media teaching history teaching historian film |
Popis | Souhrn možných činností s filmem ve výchovně vzdělávacím procesu je nesmírně široké: začíná u ilustrativního slovního doplnění klasického výkladu, slovního odkazu na film přes motivaci filmem a srovnáním filmu s historickou skutečností až po záměrnou implementaci do Mediální výchovy a jeho zpětné prolnutí s dějepisnou výukou. Uvědomělé prověřování deklarovaných skutečností v onom médiu ve výuce se blíží též požadavku na prezentaci elementárních zásad metodiky historikova bádání. Film je vnímán jako médium, které přináší poznání, avšak pouze motivovanému, poučenému a mediálně vychovanému - nejen žákovi, ale i pedagogovi. |
Související projekty: |