Informace o publikaci

Možnosti a limity oborové didaktiky při kultivaci profesních i lidských kvalit učitele cizích jazyků

Autoři

JANÍKOVÁ Věra

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova foreign language teacher; professional; university training; psychology; education; FLT metodology
Popis Současné snahy o výraznější profesionalizaci učitelské profese se vyznačují tím, že se odklání od zjednodušeného pojetí role učitele jako zprostředkovatele poznatků žákům, přičemž pojem profesionalita učitele je chápán v jeho nejširším významu, jež vnímá učitele jako odborníka, který usnadňuje procesy učení a vytváří příznivé podmínky a podnětné příležitosti k všestrannému rozvoji každého žáka. Toto chápání znamená zvýšené nároky na vysokoškolskou přípravu budoucích učitelů, která poskytuje poznatkovou bázi učitelství i profesně specifické vědění tak, aby si student mohl aktivně konstruovat a osvojovat učitelskou profesi. Vedle pedagogické psychologie a obecné didaktiky v tomto procesu sehrávají významnou roli oborové didaktiky. O tom, jaké jsou jejich možnosti i případná omezení, se pokusíme zamyslet na příkladu didaktiky cizích jazyků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info