Informace o publikaci

La transgresión de la norma lingüística como estrategia publicitaria

Název česky Porušení jazykové normy jako reklamní strategie
Autoři

STEHLÍK Petr

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Encuentros 2010 / Volumen I : La norma lingüística del espańol
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Spanish;linguistic norm;transgression;advertising strategy
Popis Článek se zabývá záměrným porušováním jazykové normy v tištěné reklamě. Z hlediska motivace a funkce lze hlavní odchylky od normy shrnout do tří kategorií: 1) odkaz na nabízený produkt nebo jeho značku; 2) pozitivní konotace produktu prostřednictvím porušení normy; 3) vyzdvižení určitých výrazů nadbytečným či nezvyklým užitím majuskulí. Pro lingvisty jsou zajímavé především první dvě skupiny prostředků, jelikož poskytují velký prostor kreativitě a zahrnují důmyslné slovní hříčky; expresivní užití velkých písmen zase představuje nejjednodušší, a proto nejčastěji využívanou strategii v tištěné reklamě. Základní funkce zmíněných tří typů záměrné transgrese normy spočívá v upoutání pozornosti adresáta reklamy. Některé z výše uvedených prostředků slouží kromě toho k pozitivní konotaci produktu, k docílení humorného efektu apod.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info