Informace o publikaci

Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění

Autoři

KOPŘIVOVÁ Jitka

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Medicina Sportiva Bohemica et Slovaca
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova educator; professional competences; didactic principles; physical activity
Popis Role pedagoga hraje zásadní podíl na efektivitě výchovně-vzdělávacího procesu za cílem prevence civilizačních onemocnění. Role pedagoga spočívá v tom, že plánuje, organizuje, realizuje a vyhodnocuje výchovně-vzdělávací proces. K tomu, aby mohl tyto činnosti adekvátně vykonávat, musí mít na dostatečné úrovni odborné (profesní) kompetence, schopnosti a dovednosti komunikační, motivační, prezentační, diagnostické a organizační. Vedle uvedených odborných kompetenci by měl mít pedagog potřebné osobnostní předpoklady jako je morální profil, schopnost vybrat a aplikovat vhodné metody a techniky svého působení na subjekt a schopnost empatie a lásky. Efekt pohybové intervence se neobejde i bez schopnosti sebereflexe a sebekritiky, schopnosti analyzovat svoji vlastní pedagogickou činnost a vyvozovat z ní důsledky, modifikovat výukové metody a postupy. Při plánování a realizaci pohybových intervencí je třeba dodržovat didaktické zásady jak obecné, tak i individuální. Jedině komplexním přístupem pedagoga k tělovýchovnému procesu lze účinně preventivně působit proti vzniku civilizačního onemocnění.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info