Informace o publikaci

When Things Get Real : (Re)Considering the Challenges to Cultural Industries Research

Logo poskytovatele
Autoři

ELAVSKY Charles Michael JANSOVÁ Iveta

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Cultural Studies – Critical Methodologies
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www článek (SAGE Journals)
Doi http://dx.doi.org/10.1177/1532708621997579
Klíčová slova cultural industries; dispositive studies; qualitative methods; small markets; Czech Republic
Přiložené soubory
Popis This article considers the practical methodological challenges and variances related to doing research in the cultural industries. More specifically, it seeks to illuminate how considering the specific proclivities of prescribed, historically inflected, fields of study and concomitant sites therein (e.g., in our case study, the infrastructural/cultural dynamics of media organizations in a small, central-European media market) force methodological (re)considerations which can enhance doing practical research in this realm.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info