Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Role informační gramotnosti ve středoškolském vzdělávání: transformativní prvek společnosti
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2021 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Journal of Technology and Information Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Doi | https://doi.org/10.5507/jtie.2021.009 |
| Klíčová slova | information literacy; high school; open educational resources; libraries; librarians; academic skills |
| Popis | Přehledová studie pracuje s 19 texty z databáze Scopus, které se věnují problematice informační gramotnosti na středních školách. Jejím cílem je analýza základních témat a problémů, které se v této oblasti objevují a formulace určitých doporučení do edukační praxe. Z analyzovaných textů jasně vyplynul význam informační gramotnosti pro přechod na univerzitu a úspěch na ní. Informační gramotnost tak lze chápat jako efektivní prvek předcházení studijní neúspěšnosti. Současně má ale širší sociální rozměr. |
| Související projekty: |