Informace o projektu

Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky

Logo poskytovatele
Kód projektu
GA14-06480S
Období řešení
1/2014 - 12/2016
Investor / Programový rámec / typ projektu
Grantová agentura ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
didaktika, kvalita výuky, vědění, didaktické vědění, vědění pro zlepšení

Projekt vychází z analýzy vědění produkovaného pedagogickým výzkumem, kdy narůstající objem popisného a vysvětlujícího vědění
kontrastuje s nedostatkem vědění pro změnu a zlepšení, které je nezbytné pro řešení problémů školního vzdělávání. Projekt staví na
obsahově zaměřeném přístupu ke studiu vyučování a učení. Jeho cílem je vytvořit didaktické vědění pro zlepšení na základě identifikace,
analýzy a posuzování situací vztahujících se k produktivní kultuře vyučování a učení v základních oblastech vzdělávání (jazyky, matematika,
přírodní vědy, společenské vědy, estetickovýchovné předměty); navržení alterací výukových situací, zobecnění poznatků napříč výukovými
situacemi a odvození indikátorů kvality výuky. Těchto cílů bude dosahováno prostřednictvím práce v profesních komunitách složených ze
zkušených učitelů a výzkumníků. V těchto komunitách budou s podporou elektronického učebního prostředí (VideoWeb) anotovány,
analyzovány a alterovány výukové situace zachycené na videu, které budou zpracovány formou případových studií.

Publikace

Počet publikací: 21


Předchozí 1 2 3 Další