Informace o projektu
Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu
- Kód projektu
- GA17-16195S
- Období řešení
- 1/2017 - 12/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Cílem projektu je kontrastivní analýza přesvědčovacích strategií a lingvistických realizací persvaze ve specializovaných diskurzech (akademickém, obchodním, technickém a religiózním) v angličtině a češtině, které se v podmínkách globalizace dynamicky vyvíjejí a nebyly dosud studovány kontrastivně. S využitím pohledů sociolingvistiky, kontrastivní rétoriky a diskurzní analýzy budou popsány, klasifikovány a porovnány kontextové a na posluchače zaměřené rétorické strategie a lingvistické prostředky persvaze. Výzkum se zaměří na identifikaci univerzálních rysů přesvědčovacího jazyka, vysvětlení vlivu kontextových a žánrových faktorů na rozdíly ve vybraných anglických a českých specializovaných diskurzech a na analýzu sociálních a jazykových příčin mezikulturních rozdílů v realizaci persvaze. Výsledky projektu (série článků a monografie) přispějí k prohloubení chápání současného vývoje persvazivní komunikace ve specializovaných oblastech s možnou aplikací v oblasti vzdělávání a komunikace.
Publikace
Počet publikací: 33
2021
-
Engaging with the reader in research articles in English: Variation across disciplines and linguacultural backgrounds
English for Specific Purposes, rok: 2021, ročník: 63, vydání: July 2021, DOI
2020
-
Persuasion in Specialised Discourses
Rok: 2020, vydání: Vyd. 1, počet stran: 354 s.
2019
-
Credibility-boosting devices in corporate annual reports
-
Cross-cultural variation in the expression of persuasive power in the genre of technical manuals: The case of directives
-
Discourse expectations concerning lexical means and syntactic structures in corporate annual reports
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Discourse expectations concerning lexical means and syntactic structures in corporate annual reports
Rok: 2019, druh: Konferenční abstrakty
-
Enhancing credibility: persuasive strategies in sermon titles and openings
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Enhancing persuasion in sermon conclusions through fear induction
Silesian Studies in English 2018: Proceedings of the 5th International Conference of English and American Studies., rok: 2019
-
Modes of persuasion in corporate annual reports: interplay of ethos, logos and pathos
Dimensions of institutional communicative space, rok: 2019
-
The role of metadiscourse markers in technical manuals
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích