Informace o projektu

Design Thinking Action Lab 2017: informační chování a aplikovaný design (DISRI)

Kód projektu
MUNI/A/1114/2016
Období řešení
1/2017 - 12/2017
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Filozofická fakulta

Cílem projektu je podpořit studentské projekty specifického výzkumu, které jsou rozvíjeny pomocí metodik Human-Centered Design, vzdělávacích workshopů a mentoringem ze strany akademiků i odborníků z praxe. Studentské projekty realizované v rámci Aplikačního semináře (dále jen „projekty APLS“) jsou dvousemestrálními výzkumnými a aplikačními projekty magisterských studentů oboru Informační studia a knihovnictví. V roce 2017 se budou aplikace i výzkumy informačního chování zaměřovat především na tyto oblasti:

  • Cesta službou (uživatelské testování předregistrace nových čtenářů Moravské zemské knihovny)
  • Testování nového klienta a aplikací Digitální knihovny na digitalniknihovna.cz
  • Uživatelské testování vybraného portálu - CPK
  • Uživatelské testování vybraného portálu - www.mzk.cz / Informační chování čtenářů Moravské zemské knihovny (motivace, spokojenost se službami, identifikace slabých míst a návrh řešení)
  • Jak studenti prvního ročníku na VŠ pracují s anglickými akademickými texty
  • Informační chování žen v těhotenství
  • Publikační chování vědců ve vybraném oboru (bibliometrická studie)
  • Informační chování vybrané komunity praxe (upřesňuje se)
  • Informační chování u lidí kteří nakupují online vzdělávací programy/aplikace/kurzy
  • Budování osobní knihovny
  • Informační chování neuživatelů knihovny: sense-making studie
  • Informační chování rodičů odmítajících očkování
  • Informační praktiky alternativně se stravujících lidí: everydaylife information seeking study
  • Informační zvyky uživatelů informačního systému Masarykovy univerzity
  • Přístupy k výuce informační gramotnosti: fenomenografická studie studentů Kurzu práce s informacemi (KPI)

Publikace

2017

Předchozí 1 2 3 Další

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info