Informace o projektu
Design informačních služeb v on-line prostředí
- Kód projektu
- MUNI/A/1483/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
- RNDr. Michal Černý, Ph.D.
- Bc. Alexandra Jakabová
- Mgr. et Mgr. Natálie Káčová
- Mgr. Ondřej Kadlec
- Mgr. Simona Kramosilová
- Mgr. Jáchym Kubáček
- Mgr. Šárka Matoušková
- Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
- Bc. Tereza Procházková
- Mgr. Roman Sellner Novotný
- doc. Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
- PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Cílem projektu je výzkumně a aplikačně podpořit vznik nového profesního studijního programu, který bude realizován on-line. Navazujeme na trendy, které určují takzvané i-školy, iSchools, tedy prestižní univerzitní pracoviště, které poskytují vzdělání v oblasti informačních věd a knihovnictví. S ohledem na plánované kurikulum online bakalářského programu na KISKu je blízkým studijním programem, ze kterého čerpáme inspiraci, bakalářský studijní program “Innovation, Society and Technology”, který realizuje Syracuse university, School of Information Studies. Stejně jako námi navrhované kurikulum, i tento bakalářský obor se nezaměřuje úzce na knihovní vědu a knihovnictví, ale v souladu s aktuálním trendem propojování informačních, společenských a humanitních věd a technologií zkoumá interakce lidí a informací v současné společnosti a zaměřuje se na zvyšování kompetencí k návrhům inovativních informačních služeb, přičemž klade důraz na sledování a vyhodnocování společenských důsledků technologických inovací.
Publikace
Počet publikací: 7
2022
-
#HumansofUXn : Výsledky sčítání českých a slovenských UX profesionálů
Rok: 2022
-
Design edukační práce v kontextu technologií a evaluačních nástrojů učících knihovníků
Rok: 2022, druh: Vyžádané přednášky
-
Integrace podcastu do kompetenčního rámce DigiCompEdu
Rok: 2022, druh: Popularizační texty
-
Knihovny jako nástroj žité sociálně-pedagogické ideje mezi lety 1918–1989
Sociální pedagogika | Social Education, rok: 2022, ročník: 10, vydání: 2, DOI
-
Pilotní výzkumná evaluace Cyklu mediálního vzdělávání učících knihovníků: workshop v participaci s Nadací OSF
Rok: 2022, druh: Uspořádání workshopu
-
Za Ludvíkem Armbrusterem, ředitelem centrální knihovny university Sofia v Tokiu
Rok: 2022, druh: Popularizační texty
-
Zapojení studentů do výzkumu: Výzkumná spolupráce studujících a knihoven na KISK MU
Rok: 2022, druh: Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)