Informace o projektu
Kontextové a individuální faktory procesů učení
(KIFU)
- Kód projektu
- MUNI/A/1802/2025
- Období řešení
- 1/2026 - 12/2026
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Veronika Babyrádová
- Bc. Karolína Burešová
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Sofie Hacke Jensen
- Mgr. Denisa Navrátilová
- Mgr. Barbora Nekardová
- Mgr. Ivo Rozmahel
- Mgr. Monika Řičicová
- Mgr. Veronika Štolfová
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Bc. Veronika Tesařová, DiS.
- Mgr. Jakub Vlček
- Mgr. Eleni Ziataki
- Mgr. et Mgr. Markéta Žáková
Projekt je zaměřen na systematickou podporu doktorandů programu Pedagogické vědy při rozvoji jejich výzkumných kompetencí v oblasti studia učení. Cílem je rozšiřovat jejich teoretické i metodologické zázemí a umožnit jim realizovat empirické výzkumy zaměřené na procesy učení v různých vzdělávacích prostředích i širších sociálních kontextech. Projekt se soustředí na analýzu faktorů, které přispívají k rozdílům ve vzdělávacích výsledcích a na porozumění tomu, jak jsou tyto faktory propojené s podmínkami, komunikací a interakcemi v prostředí učení.
Podporovaná témata zahrnují kvalitu výuky, výukovou komunikaci, studijní neúspěšnost a resilience, well-being a osobnostní charakteristiky učících se i pedagogů. Projekt se současně zaměřuje na problematiku technologií ve vzdělávání, na tvorbu a analýzu vzdělávací politiky a na otázky spojené s celoživotním učením a tématy ve vzdělávání dospělých.
Projekt usiluje o to, aby doktorandi vytvářeli metodologicky kvalitní výzkumy, které budou přínosné pro pedagogickou praxi, vzdělávací politiku i další rozvoj pedagogického výzkumu.