Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Tři inspirace od Petera Jarvise
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/304 |
| Doi | https://doi.org/10.5817/SP2012-1-3 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Jarvis; disjuncture; experience learning; experiential learning; existencialism; learning process model |
| Popis | Článek se soustřeďuje na analýzu Jarvisovy teorie učení. Představuje tři klíčové principy této teorie, kterými jsou koncept nesouladu, pojetí zkušenosti a model procesu učení. Tyto principy tvoří základní interpretační rámec pro Jarvisovu teorii. Taktéž text poukazuje na spojitost Jarvisovy teorie s jinými autory, předně těmi, kteří pojednávají o zkušenostním či reflektivním učení, například Dewey, Kolb, Boud, Mezirow a další. Diskutovány jsou jednotlivé složky Jarvisovy teorie, rozdělující proces učení na neučení, náhodné sebeučení, nereflektivní a reflektivní učení. |