Informace o publikaci

Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – teoretická východiska a metodologie výzkumu

Autoři

MINAŘÍKOVÁ Eva

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tato kapitola si klade za cíl představit nástroj pro zkoumání profesního vidění učitelů, především pak jedné z jeho složek – uvažování založeného na znalostech. Profesní vidění odkazuje ke specifickému způsobu, jakým příslušníci určité profese „vidí“ situace související s jejich doménou (na rozdíl od příslušníků jiných profesí nebo laiků). Tato kapitola nejprve vymezuje profesní vidění a popisuje metodologie a výsledky studií, které tento koncept zkoumaly. Následně představuje námi navržený výzkumný nástroj pro zkoumání profesního vidění učitelů a výsledky jeho ověřování v rámci pilotního výzkumu. V závěru naznačíme směřování dalšího výzkumu i jeho význam pro pedagogickou teorii i praxi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info