Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
PowerPoint a výuka chemie
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | XXXI International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | education; PowerPoint; efficiency of education; rule 6x6; type of slides; effect of speech suppression |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Článek upozorňuje na nové zjištění týkající se vlivu typu snímků na efektivitu využití PowerPointových prezentací ve výuce. Autorky článku zhodnotily celkem 80 prezentací z Metodického portálu RVP, určených pro využití při výuce chemie na základní škole. Zjistily, že doporučovanému využití tzv. stručných snímků a podobnému, avšak déle známému tzv. pravidlu 6 x 6 vyhovuje pouze málo prezentací. Současně se ukázalo, že představy uživatelů o dobré prezentaci jsou v protikladu k oběma výše uvedeným zásadám. Autorky se domnívají, že o zjištěné skutečnosti by bylo velmi vhodné hovořit s vysokoškolskými studenty připravujícími se na profesi učitele, např. ve vyučovacích předmětech s didaktickým zaměřením, které mají za cíl naučit studenty využívat výpočetní techniku k samostatné tvorbě výukových materiálů. |