Informace o publikaci

Orální historie jako výzva pro výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství

Autoři

ZOUNEK Jiří ŠIMÁNĚ Michal

Rok publikování 2013
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Autoři se ve svém příspěvku zaměřují na problematiku výzkumu dějin školství a pedagogiky ve druhé polovině 20. století. I přes výzvy významných osobností české pedagogiky nebyl dosud realizován žádný systematický výzkum, ani není rozvíjena metodologie historického výzkumu, která by byla relevantní pro empirický výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství. Metodologie historiografie přitom disponuje metodami a nástroji, které umožňují výzkum tohoto období, přičemž nemusí jít vždy nutně např. o klasickou práci s prameny úřední povahy. Jednou z poměrně netradičních metod, která má široké využití ve výzkumu soudobých dějin je metoda orální historie. Jedním z hlavních cílů příspěvku je představit tuto metodu (včetně teoreticko-metodologických základů). Autoři se budou dále věnovat možnostem využití této metody v dějinách pedagogiky a školství. Na příkladech z vlastního výzkumu pak ukáží přednosti i případná slabá místa této metody. Autoři rovněž ukáží, jaké poznatky lze získat touto metodou a jak mohou takové poznatky přispět k poznání soudobých dějin pedagogiky a školství.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info