Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Studie je přehledem základních poznatků z psychologie a psychohygieny, které se vztahují k problematice vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluzivní pedagogiky. U žáků se z tohoto aspektu zaměřujeme na náročné životní situace, u rodičů na stresové situace, u učitelů na syndrom vyhoření, v sociálním prostředí věnujeme pozornost stigmatizaci a labelingu a při studiu materiálního prostředí ukazujeme na využití ergonomie. Závěrem naznačujeme možnosti chápat problematiku inkluzivního vzdělávání žáků se zdravotním postižením z hlediska teorie zdraví, přičemž jako výhodnější v této oblasti vidíme použití teorie kvality života. |
| Související projekty: |