Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Digitální svět a realita v technickém vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | JTIE - Journal of Technology and Information Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | ICT; digital world; reality; technical education; teaching physics |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Po roce 2010 se masivně rozšířilo používání tabletů a smartphonů a čím dál víc dětí a adolescentů s nimi intuitivně pracuje. Každý den se pomocí nich na internetu zapojují do komunikace v sociálních sítích, brouzdají po webu, či hrají hry. Hlavní úskalí pak spočívá v tom, že velkému množství jedinců je najednou předkládán stejný vizuální obraz světa, který vždy nemusí korespondovat s realitou. Snižuje se tak tvořivost v populaci, a to zejména technická, ta je přitom hnacím motorem rozvoje. Přesto je pro současné vědecké a výzkumné pracovníky používání informačních a komunikačních technologií (ICT) nezbytností a je na učitelích, aby se pokusili uvést do souladu digitální světy s fyzikálně technickou realitou. Na základě výzkumného šetření na školách analyzujeme stav v českých školách, který limituje pokrok v použití ICT ve vzdělávání. Nabízíme možnosti jak pomocí webového modelování reálných dějů zkvalitnit odhad hodnot a průběhu děje. |