Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Vzdělávací nerovnosti v České republice a sociální změna
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | |
| Doi | https://doi.org/10.5817/SP2013-1-7 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Maximally Maintained Inequality; Effectively Maintained Inequality; tertiary education |
| Popis | Článek se věnuje soudobým teoriím vzdělávacích nerovností, které shrnuje a kategorizuje, aby vzápětí na pozadí stručné analýzy současného stavu terciárního vzdělávání v České republice představil dvě teorie vzdělanostních nerovností: teorie maximálně udržitelných nerovností (Maximally Maintained Inequality; MMI) a teorie efektivně udržovaných nerovností (Effectively Maintained Inequality; EMI). |
| Související projekty: |