Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Česká veřejnost a inkluzivní vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Kapitola představuje současné pojetí inkluzivního vzdělávání a zabývá se rozporem mezi deklarovaným směřováním k inkluzi a realitou segregovaného školství. Výzkumné šetření se zaměřilo na postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání, které mohou působit jako bariéra při vzdělávání všech žáků v běžné škole. Respondenti (N = 1803) se vyjadřovali ke dvanácti tezím ideově vycházejícím ze škály sociální distance. Výsledky naznačují, že postoje veřejnosti jsou ovlivněny socio-demografickými charakteristikami respondentů, intenzitou kontaktu s jedinci s postižením a znalosti/schopnostmi, které se týkají osob s postižením. |
| Související projekty: |