Informace o publikaci

Pedagogický přínos kněze Dominika Pecky (1895–1981) : Příklad propojení pedagogického působení s kněžským posláním

Autoři

HUSÁK Petr

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Historica : revue pro historii a příbuzné vědy
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www web periodika
Obor Dějiny
Klíčová slova Czech catholicism; priestly identity; education; student movement; spiritual renewal
Popis Studie se zabývá pedagogickým přínosem osobnosti katolického kněze Dominika Pecky a jeho snahou o propojení pedagogického úsilí s kněžským posláním v kontextu tzv. hnutí spirituální obnovy českého katolicismu ve 30. letech 20. století. Studie také analyzuje důležité aspekty výzkumu proměny kněžské identity v prostředí českého katolicismu v letech 1890-1938, popisuje některé typy reakcí na krizi kněžské identity a pojednává o několika různých formách chápání kněžské služby za účelem hlubšího pochopení tématu v daném historickém období. Cílem příspěvku je rovněž úsilí o hlubší pochopení toho, proč se Dominik Pecka rozhodl zdůraznit pedagogickou rovinu svého pastoračního působení, a také specifické situace, kdy kněží byli nuceni znovu promýšlet svoji roli v moderní sekulární společnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info