Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Pedagogický přínos kněze Dominika Pecky (1895–1981) : Příklad propojení pedagogického působení s kněžským posláním
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Historica : revue pro historii a příbuzné vědy |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | web periodika |
| Obor | Dějiny |
| Klíčová slova | Czech catholicism; priestly identity; education; student movement; spiritual renewal |
| Popis | Studie se zabývá pedagogickým přínosem osobnosti katolického kněze Dominika Pecky a jeho snahou o propojení pedagogického úsilí s kněžským posláním v kontextu tzv. hnutí spirituální obnovy českého katolicismu ve 30. letech 20. století. Studie také analyzuje důležité aspekty výzkumu proměny kněžské identity v prostředí českého katolicismu v letech 1890-1938, popisuje některé typy reakcí na krizi kněžské identity a pojednává o několika různých formách chápání kněžské služby za účelem hlubšího pochopení tématu v daném historickém období. Cílem příspěvku je rovněž úsilí o hlubší pochopení toho, proč se Dominik Pecka rozhodl zdůraznit pedagogickou rovinu svého pastoračního působení, a také specifické situace, kdy kněží byli nuceni znovu promýšlet svoji roli v moderní sekulární společnosti. |
| Související projekty: |