Informace o publikaci

Kreativní lektor znamená kreativní student

Autoři

ŠEVEČKOVÁ Monika

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis Příspěvek pojednává o kreativních přístupech během výuky cizího jazyka ve vysokoškolském prostředí (na příkladu ruského jazyka). V první části se autorka věnuje významu zpětné vazby od studentů a stále populárnějšímu tématu zvyšování kompetencí v rámci interkulturní komunikace. Ve článku popisuje možnosti kreativních přístupů k výuce lexikálně-gramatických cvičení, přesahy do oblasti jazykové hry nebo neverbálního sdělování. Ve druhé části je důraz kladen na tři oblasti – akademický jazyk, poslechy a otázky testování. Autorka vysvětluje rozdílné přístupy při výuce čtení, akcentuje význam fonetiky, stejně jako možnosti částečného portfoliového hodnocení. V závěru článek přináší konkrétní příklady z výuky ruského jazyka pro akademické a odborné účely.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info