Informace o publikaci

Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?

Autoři

VÁLEK Jan SLÁDEK Petr

Rok publikování 2018
Druh Článek ve sborníku
Konference TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/TTnet_2018b_TTnet_OnS.pdf
Klíčová slova FEP; professional competence; practical training; teachers
Přiložené soubory
Popis S měnícími se výstupními požadavky žáků středních odborných škol se mění i požadavky na budoucí učitele praktického výcviku. Máme na mysli jejich odborné kompetence. Ty by měly vycházet z potřeb jejich žáků ale i z požadavků praxe. Dokument, který shrnuje stanovená témata a klíčové kompetence k úspěšnému dosažení potřeb žáků je Rámcový vzdělávací program. Ten je specifikován pro jednotlivé obory. To představuje nemalé překážky tvůrcům studijních programů na univerzitách připravující budoucí učitele praktického vyučování. V současnosti je Rámcový vzdělávací program aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory, pokud existují, tak jsou jen minimální. V jakém předstihu, jak a čím se má tedy univerzita připravující budoucí učitele praktického vyučování při koncipování i při realizaci studia řídit? Meta-výzkumným šetřením týkajícím se učitelství praktického vyučování jsme shrnuli data, která představují jiné pohledy na Rámcový vzdělávací program.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info