Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Netradiční vysokoškolští studenti : charakteristiky a potenciál odloženého studia
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia Paedagogica |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://hdl.handle.net/11222.digilib/140890 |
| Klíčová slova | Nontraditional students; university students; lifelong learning; tertiary education; career path; life path |
| Popis | Článek je věnován tématu tzv. netradičních studentů v terciárním vzdělávání. Nejprve vysvětlujeme, proč považujeme za důležité se tomuto tématu věnovat, a to tím, že upozorňujeme na změny v širším společenském kontextu. Konkrétně se jedná o proměny tradiční podoby univerzitního studia a o proměny individuálních životních drah. V tomto kontextu shrnujeme, jak je možné skupinu netradičních studentů vymezit, přičemž v této studii je pro nás klíčovým dělítkem přetržka ve vzdělávací dráze po ukončení střední školy. U takto vymezené skupiny za pomoci rešerše primárně zahraniční literatury odpovídáme na následující otázky: s jakými motivy na vysokou školu vstupují, jaká jsou specifika při přechodu do studia a čím se vyznačuje jejich studium. Výsledkem je pohled na netradiční studenty jako na rostoucí skupinu, která má potenciál významně obohatit oblast terciárního vzdělávání. |
| Související projekty: |