Informace o publikaci

Softwarové umění jako edukační prostředek v kontextu výtvarné výchovy

Autoři

FRANC Adam

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference Užitečná symbióza II: výtvarná kultura v interakcích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova software; art; education
Popis Tento příspěvek je zaměřen na průzkum potenciálu softwarového umění jako kreativního výukového nástroje ve výtvarné výchově. Softwarové umění je současná umělecká praxe, která zpochybňuje běžnou koncepci softwaru jako užitečného nástroje. Umělci řadící se k tomuto hnutí vytvářejí umělecký software, který odkrývá politickou, technologickou, uměleckou a kreativní dimenzi softwaru. Softwarové umění taktéž komentuje významnou změnu ve vytváření, produkci a recepci obrazů ve věku digitálních technologií. Z tohoto důvodu se software art jeví jako vhodný edukační nástroj pro rozvíjení kritického a kreativního poznání softwaru v kontextu výtvarné výchovy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info