Informace o publikaci

Kdo je digitálně kompetentní člověk? Empirická studie výroků studentů (převážně) Filozofické fakulty Masarykovy univerzity

Autoři

ČERNÝ Michal

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Technology and Information Education
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=167&type=fin&ver=3
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.009
Klíčová slova competence; digital competence; qualitative research; quantitative research; DigComp; university students
Popis Studie si klade za cíl na základě 92 výpovědí studentů Masarykovy univerzity popsat, jakým způsobem si představují digitálně kompetentního člověka a jaké je jejich uchopení konceptu kompetence. Studenti zařazení do výzkumu byli absolventy kurzů, které se zaměřují na rozvoj digitálních kompetencí dle evropského rámce DigComp 2.1. Nejde tedy o studenty náhodně vybrané, ale o ty, kteří se již s nějakou strukturou digitálních kompetencí setkali a mají s nimi zkušenosti, jak praktické, tak i teoretické. Výzkum analyzuje závěry dotazníku v kvantitativní i kvalitativní podobě. Využívá přitom kódování. Výsledkem je definice, která akcentuje vztah kompetence k využitelnosti ve všech oblastech lidského života. K tomu, co můžeme najít ve výchozím rámci, pak přidávají nutnost kritického myšlení a schopnost se kontinuálně učit. Kompetence má temporální charakter, není ničím trvalým.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info