Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Letní filosofická škola a výchova k trinitárnímu myšlení
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Svým charakterem se hlásí Letní filosofická škola k tradici platónského chápání filosofie. Každoročně citovaná slova Platónova Sedmého listu o vzájemném dialektickém soubytí a soužití nepředstavují v jejím případě pouhý filosofický ornament, nýbrž důležitý poukaz na podstatnou souvislost nejvyšších metafyzických pravd a faktického epistemologického rámce, v němž jsou tyto pravdy nahlíženy a výchovně předávány. Z teologické perspektivy Karla Flosse, která byla pro vývoj Letní filosofické školy určující, by bylo lze tuto souvislost připodobnit ke křesťanské trinitární nauce a trinitárnímu myšlení, resp. životu podle Trojice. V příspěvku bude tato filosoficko-teologická analogie podrobně diskutována, a to jednak s ohledem na myšlenky některých významných osobností Letní filosofické školy (Karel Floss, Pavel Floss, Zdeněk Neubauer, Petr Vopěnka), jednak ve vztahu k současnému dialogu jednotlivých center triadického a trintárně-metafyzického myšlení (Bamberg, Cambridge, Loppiano). |
| Související projekty: |