Informace o publikaci

Zdanění venkovní reklamy

Autoři

RADVAN Michal

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Pocta prof. Josefu Bejčkovi k 70. narozeninám
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
www Open access sborníku
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0094-2022-33
Klíčová slova Outdoor advertising; local tax; charge for using public space; advertising tax; advertising charge
Popis Příspěvek se věnuje problematice zdanění venkovní reklamy. Po kritické analýze stávající právní regulace místního poplatku za užívání veřejného prostranství a historickém exkurzu k návrhu zákona o obecních daních je vyvrácena hypotézu, že poplatek za užívání veřejného prostranství je z pohledu obce dostatečným nástrojem pro omezení vizuálního smogu. Pro účinnou regulaci vizuálního smogu (spolu)způsobeného venkovní reklamou je vhodná kombinace administrativněprávních, daňověprávních a mimoprávních nástrojů. Je nezbytné zavést místní poplatek z reklamy, jehož jednotlivé konstrukční prvky jsou představeny v závěru článku.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info