Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Narrative identity dimensions of students in private alternative schools
| Název česky | Dimenze narativní identity žáků v soukromých alternativních školách |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Sage Open |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Sage Open |
| Doi | https://doi.org/10.1177/21582440241292817 |
| Klíčová slova | Narrative identity; student narratives; narrative analysis; private alternative schools; primary and lower secondary education |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Tato studie zkoumá, jak jsou identity žáků spoluutvářeny vzdělávacími zkušenostmi. Analyzovali jsme narativy žáků páté a sedmé třídy ze dvou soukromých alternativních škol v České republice. Zjištění odhalují, že se žáci ztotožňovali s přáteli, měli pozitivní vztahy s učiteli a školou a zažívali zajímavou výuku, blízkost a respekt. Tyto poznatky zdůrazňují typické charakteristiky identity pro jejich věkovou skupinu a poukazují na význam pozitivních vzdělávacích zkušeností při utváření identity žáků. Tato studie přispívá k výzkumu narativní identity a roli alternativních soukromých škol v základním vzdělávání. |
| Související projekty: |