
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Didactic potential of „non-musealia“? Regime and treatment of study and auxiliary material related to the collection from the point of view of a museum educator
Název česky | Didaktický potenciál „ne-muzeálií“? Režim a zacházení se studijním a pomocným materiálem souvisejícím se sbírkou z pohledu muzejního pedagoga |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | MUSEA. Journal for museology, museum practice and audience |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | |
Doi | http://dx.doi.org/10.25364/32.1:2024.3.5 |
Klíčová slova | museum; musealia; collection item; study and auxiliary material related to the collection; use of objects for education; didactic potential; museum educator |
Popis | Kromě sbírkových předmětů muzea spravují také řadu dalších předmětů, v textu označovaných jako ne-muzeálie, které nemají status sbírkových předmětů, ale muzea je běžně využívají pro výstavní a edukační činnost. Studie se zaměřuje na prostředí České republiky a představuje základy legislativních a metodických materiálů, které ošetřují nakládání s nesbírkovými předměty, resp. s tzv. studijním a pomocným materiálem souvisejícím se sbírkou. Výzkumné šetření v české muzejní praxi si klade otázku, jak muzejní pedagogové vnímají nakládání s nesbírkovými předměty a jak je ve svých muzeích využívají k edukačním účelům. Nabízí vhled do muzejní praxe prostřednictvím tří samostatných případových studií studií - muzeí působících na území města Brna. |
Související projekty: |