
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Tried and Tested: Linguistic Mediation as a Test Task in Languages for Specific Purposes
Název česky | Vyzkoušeno, funguje: lingivstická mediace jako typ úkolu při testování jazykových dovedností v ESP (angličtina pro specifické účely) |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Moderní trend posunu jazykové výuky pro specifické účely směrem k autentickým úkolům, se kterými se student bude setkávat v profesním životě, vyžaduje větší zaměření na praktické jazykové dovednosti, a to jak ve výuce, tak při testování. V tomto kontextu se jako ideální jeví výuka jazykové mediace, tedy dovednosti, jejímž cílem je předávat informace napříč jazyky, ale také mezi odborníky a laiky, což často vede k úspěšným plurilingválním či dokonce plurikulturním setkáním a komunikaci v profesním prostředí. Na tom, že je lingvistickou mediaci třeba učit, se vyučující odborného jazyka shodují. Někteří odborníci na testování ovšem tvrdí mediaci nelze adekvátně hodnotit. Jedním z problémů je např. značný prostor pro testovaného vytvářet i neočekávané, nevhodné nebo nepřesné odpovědi. To vyvolává řadu otázek, například jak mohou deskriptory CEFR pomoci při objektivním hodnocení těchto odpovědí a kde nastavit hranici mezi tím, co je ještě přijatelné a co již není. Při diskuzi tohoto tématu budeme analyzovat příklady studentských odpovědí v rámci originálního zkušební úkolu vyvinutého pro studenty druhého ročníku právnické angličtiny, který zahrnuje jak intra-, tak mezi-jazykové mediace. |