Informace o publikaci

Curiosity in geography education: A systematic review

Název česky Zvědavost v geografickém vzdělávání: systematická přehledová studie
Autoři

SPURNÁ Michaela HORUTOVÁ Michaela

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Geografie
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://geografie.cz/media/pdf/geografie.2024.019.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.37040/geografie.2024.019
Klíčová slova geographical education;curiosity;student’s curiosity;geographical thinking;applied geography questioning systematic review;hermeneutic content analysis
Popis Zvědavost je lidská vlastnost projevující se touhou objevovat nové informace, věci nebo zkušenosti. Povaha geografické disciplíny a rozmanitost geografického vzdělávání nabízejí širokou škálu příležitostí k rozvíjení zvědavosti studentů. Geografické vzdělávání zdůrazňuje geografické myšlení, které nelze uchopit bez zapojení zvědavosti studentů. Pomocí systematického přehledu a hermeneutické analýzy obsahu zkoumáme, jak badatelé definovali zvědavost a její význam v geografickém vzdělávání, přičemž identifikujeme čtyři klíčové oblasti úzce spojené s rozvojem zvědavosti studentů: bádání a dotazování, výuku s využitím avatarů, terénní výzkum a učení s využitím technologií. Tyto oblasti interpretujeme ve vztahu k aplikované geografii, geografickému myšlení a rolím učitelů geografie. Výzkum ukazuje, že začlenění zvědavosti do geografického vzdělávání může proměnit tradiční pohled na využití technologií, pozorování a dotazování.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info