
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Curiosity in geography education: A systematic review
Název česky | Zvědavost v geografickém vzdělávání: systematická přehledová studie |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Geografie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://geografie.cz/media/pdf/geografie.2024.019.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.37040/geografie.2024.019 |
Klíčová slova | geographical education;curiosity;student’s curiosity;geographical thinking;applied geography questioning systematic review;hermeneutic content analysis |
Popis | Zvědavost je lidská vlastnost projevující se touhou objevovat nové informace, věci nebo zkušenosti. Povaha geografické disciplíny a rozmanitost geografického vzdělávání nabízejí širokou škálu příležitostí k rozvíjení zvědavosti studentů. Geografické vzdělávání zdůrazňuje geografické myšlení, které nelze uchopit bez zapojení zvědavosti studentů. Pomocí systematického přehledu a hermeneutické analýzy obsahu zkoumáme, jak badatelé definovali zvědavost a její význam v geografickém vzdělávání, přičemž identifikujeme čtyři klíčové oblasti úzce spojené s rozvojem zvědavosti studentů: bádání a dotazování, výuku s využitím avatarů, terénní výzkum a učení s využitím technologií. Tyto oblasti interpretujeme ve vztahu k aplikované geografii, geografickému myšlení a rolím učitelů geografie. Výzkum ukazuje, že začlenění zvědavosti do geografického vzdělávání může proměnit tradiční pohled na využití technologií, pozorování a dotazování. |