Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Význam evidence-based přístupů ve vzdělávání budoucích učitelů a sociálních pedagogů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Vyžádané přednášky |
| Citace | |
| Popis | Příprava budoucích pedagogů a pomáhajících profesí musí optimálně reagovat na problémy s chováním žáků a zhoršující se duševní zdraví dětí. Pro efektivní řešení těchto výzev je nutné akcentovat přístupy založené na důkazech (evidence-based). Tyto metody propojují teorii s praxí a vedou k osobnostní zralosti absolventů, kteří budou schopni se vypořádat s nároky školství. Fakulta aktivně zavádí konkrétní inovace, jako je například projekt Edustories, který využívá umělou inteligenci (AI) a virtuální realitu (VR) pro realistický nácvik náročných situací. Do výuky jsou systematicky integrovány přístupy: Nenásilné komunikace, sociálně-emocionálního učení (SEL), restorativní spravedlnosti a Pozitivních behaviorálních intervencí a podpor (PBIS). Velký důraz je kladen na budování bezpečného prostředí pro učení a rozvoj proaktivních i responzivních strategií řízení třídy. Cílem je vybavit studenty praktickými dovednostmi, které jim umožní efektivně podporovat duševní zdraví a celkový wellbeing žáků ve školním prostředí. |