Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Studijní chování vysokoškoláků v online prostředí: Význam seberegulovaného učení
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Citace | |
| Popis | Tento příspěvek se zabývá vztahem mezi mírou seberegulovaného učení (SRL) a chováním studentů v online vzdělávacím prostředí. Výzkumu se celkem účastnilo 880 univerzitních studentů zapsaných do 76 různých kurzů. Na základě výpočtu vnitrotřídního koeficientu korelace (ICC) byla pro analýzu zvolena víceúrovňová lineární regrese. Moderační analýza následně zkoumala, zda se vztah mezi statisticky významnými SRL strategiemi a indikátory chování studentů liší v závislosti na typu kurzu (povinný, povinně volitelný, volitelný). Výsledky ukázaly, že orientace na vnější cíle, čas a prostředí k učení, kritické myšlení a spokojenost s kurzem významně souvisejí s chováním studentů. Analýzy ukázaly, že struktura kurzu je s těmito indikátory spojena a typ kurzu ovlivňuje vztah mezi SRL strategiemi a chováním studentů. |