Informace o publikaci

Spolupráce jako síť interakcí při implementaci třístupňového systému podpory ve finské škole

Autoři

ĎULÍKOVÁ Lenka

Rok publikování 2025
Druh Článek ve sborníku
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://capv.cz/wp-content/uploads/2025/08/CAPV-Sbornik-2025.pdf
Popis Tento příspěvek vychází z etnografického výzkumu zaměřeného na spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga na finské základní škole. Výzkum, založený na pozorování a rozhovorech s pedagogy, asistenty a odborníky, ukazuje, že efektivně nastavená spolupráce mezi pedagogickými a podpůrnými profesemi je klíčová pro implementaci třístupňového systému podpory a umožňuje flexibilní reakce na diverzifikované potřeby žáků. Finský model vzdělávání integruje třístupňovou podporu přímo do každodenní pedagogické praxe, přičemž klade důraz na partnerskou spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga. Tento přístup nejen posiluje inkluzivní vzdělávací prostředí, ale také umožňuje poskytování podpory podle aktuálních potřeb žáků, aniž by bylo nezbytné primárně stanovovat formální diagnózu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info