Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
How to Measure Social Anxiety in School? Adaptation and Revision of SAQ-C
| Název česky | Jak měřit sociální úzkost ve škole? Adaptace a revize škály SAQ-C |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Studie se zaměřuje na adaptaci, validaci a revizi Dotazníku sociální úzkosti pro děti (SAQ-C; Caballo et al., 2012) na vzorku 740 žáků 8. a 9. tříd z 13 náhodně vybraných škol na Moravě. Z původní šestifaktorové struktury byly pro školní kontext vybrány dva faktory – Interakce s učitelem a Kritika a rozpačitost. Exploratorní a konfirmační faktorová analýza potvrdily dvoufaktorový model s výbornými indexy shody (CFI = 0.99, TLI = 0.99). Test měřicí invariance ukázal, že škála je použitelná pro chlapce i dívky. Regresní analýzy dále odhalily, že pohlaví a akademický sebepojetí významně predikují úroveň sociální úzkosti, přičemž dívky vykazovaly vyšší míru úzkosti. Výsledky potvrzují spolehlivost a validitu revidované verze SAQ-C a naznačují její vhodnost pro měření školně specifické sociální úzkosti. |