Informace o publikaci

"Vzdálenost" jako postoj? Každodennost vědění dětských návštěvníků edukačních programů v muzeu

Autoři

KOLAŘÍKOVÁ Veronika NĚMEC Jiří

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá proměnou muzejního paradigmatu a ukazuje, jak muzea v posledních desetiletích prošla zásadním posunem od tradičních statických expozic k interaktivním, zážitkovým a vzdělávacím formám prezentace. Na základě výzkumných dat z dotazníkového šetření mezi návštěvníky vybrané expozice analyzujeme dopady muzejních edukačních programů. Důraz klademe na jejich vliv na kognitivní rozvoj žáků a formování pozitivních postojů k ostatním (potenciál zmírnění předsudků). Výsledky ukazují, že propojení expozic s konkrétními vzdělávacími aktivitami významně zvyšuje míru zapojení dětí a zlepšuje jejich muzejní zážitek. Příspěvek nabízí cenné podněty pro kurátory, pedagogy a tvůrce vzdělávacích programů, kteří usilují o efektivní a smysluplné vzdělávání v muzejním prostředí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info