Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
"Vzdálenost" jako postoj? Každodennost vědění dětských návštěvníků edukačních programů v muzeu
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek se zabývá proměnou muzejního paradigmatu a ukazuje, jak muzea v posledních desetiletích prošla zásadním posunem od tradičních statických expozic k interaktivním, zážitkovým a vzdělávacím formám prezentace. Na základě výzkumných dat z dotazníkového šetření mezi návštěvníky vybrané expozice analyzujeme dopady muzejních edukačních programů. Důraz klademe na jejich vliv na kognitivní rozvoj žáků a formování pozitivních postojů k ostatním (potenciál zmírnění předsudků). Výsledky ukazují, že propojení expozic s konkrétními vzdělávacími aktivitami významně zvyšuje míru zapojení dětí a zlepšuje jejich muzejní zážitek. Příspěvek nabízí cenné podněty pro kurátory, pedagogy a tvůrce vzdělávacích programů, kteří usilují o efektivní a smysluplné vzdělávání v muzejním prostředí. |