Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Vliv umělé inteligence na individualizaci výuky v prostředí základního vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek na konferenci představuje jak mohou nástroje umělé inteligence (AI) podpořit individualizaci výuky na 2. stupni ZŠ. Vychází z konceptů individualizace, personalizace a diferenciace a reflektuje současnou debatu o přínosech a rizicích AI ve školách. Výzkum využívá kvazi-experimentální smíšený design s paralelními třídami 7.–9. ročníku v matematice a informatice. První výsledky pilotáže ukazují, že AI může zvyšovat motivaci žáků, usnadňovat diferenciaci a podporovat učení vlastním tempem, zároveň však otevírá etické otázky a potvrzuje nezastupitelnou roli učitele. |