Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Jazyk ve videohrách: Lingvistická perspektiva videoherního média
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Tato prezentace se věnuje lingvistické perspektivě videoherního média. Ústředním tématem je proces lokalizace (L10n), přičemž materiál zdůrazňuje specifika překladu z angličtiny do slovanských jazyků, který komplikuje odlišná morfologie a technická omezení, jako je fragmentovanost textu či nutnost tzv. slepého překladu, tj. bez vizuálního kontextu. Významnou výzvu představují proměnné (zástupné znaky), které ve větách nahrazují konkrétní hodnoty. Další klíčovou oblastí jsou systémové texty, u nichž je nutné dodržovat genderovou neutralitu, jelikož jsou adresovány přímo hráči, jehož pohlaví není překladateli známo. Celá problematika je zasazena do kontextu výzkumu na Ústavu slavistiky. |
| Související projekty: |