Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Vývoj NPC společníků v digitálních hrách
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | JOINME : JOURNAL OF INTERACTIVE MEDIA |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://joinme-muni.cz/index.php |
| Klíčová slova | NPC; Algorithm; digital game; videogame; Pac-Man; World of Warcraft; F.E.A.R.; FSM |
| Popis | Studie se zabývá vývojem nehráčských postav (NPC) v digitálních hrách, mapuje jejich historické milníky a algoritmické principy – od teoretického konceptu Alana Turinga po moderní technologie ve hrách jako F.E.A.R. a World of Warcraft. Zaměřuje se na pokrok v designu NPC, jejich realistickém chování a využití umělé inteligence k přizpůsobení herního zážitku hráčům v reálném čase. Studie rovněž reflektuje budoucí aplikace umělé inteligence včetně možnosti automatického generování NPC a filozofických úvah o nahrazení hráčů umělou inteligencí. |