Informace o publikaci

Vývoj NPC společníků v digitálních hrách

Autoři

FRANĚK Michael

Rok publikování 2025
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj JOINME : JOURNAL OF INTERACTIVE MEDIA
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://joinme-muni.cz/index.php
Klíčová slova NPC; Algorithm; digital game; videogame; Pac-Man; World of Warcraft; F.E.A.R.; FSM
Popis Studie se zabývá vývojem nehráčských postav (NPC) v digitálních hrách, mapuje jejich historické milníky a algoritmické principy – od teoretického konceptu Alana Turinga po moderní technologie ve hrách jako F.E.A.R. a World of Warcraft. Zaměřuje se na pokrok v designu NPC, jejich realistickém chování a využití umělé inteligence k přizpůsobení herního zážitku hráčům v reálném čase. Studie rovněž reflektuje budoucí aplikace umělé inteligence včetně možnosti automatického generování NPC a filozofických úvah o nahrazení hráčů umělou inteligencí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info