Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2004 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Pedagogická konferencia VII. Aktuálne otázky výchovy a vzdelávania v období vstupovania do EÚ. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Stimulating; Milieu; Learning; Teaching; Czech; Schools |
| Popis | Následující příspěvek je zaměřen na nejvýznamnější oblast chodu školy: prostředí pro učení a vyučování. Věnujeme v něm se fungování této oblasti s ohledem na několik hlavních souvislostí jejího chodu: na fungování školy jako projev její kultury, na vztahy mezi učením a vyučováním, a na paradigmata školy jako specifické organizace a školy jako pospolitosti. Tyto souvislosti vnímáme jako objektivní výchozí podmínky existence a fungování sledované oblasti chodu školy a jejího eventuálního rozvoje. Dále vztahujeme k tématu data, která jsme získali naším empirickým šetřením na českých školách. Z obou souborů poznatků vyvozujeme některé obecné závěry, které napomáhají přiblížit se k poznání kultury klíčového procesu ve škole |
| Související projekty: |