Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Pupils Optimal School Adaptation Factors
| Název česky | Faktory optimální školní adaptace žáků |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2004 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Teachers and Health 6. Evžen Řehulka (Ed.) |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | adaptation; psychological load; responsibility; social relationships |
| Popis | Na vzorku žáků základních škol bylo v rámci širšího výzkumného projektu zjišťováno, jaké jsou souvislosti mezi symptomy maladaptace, vybranými osobnostními vlastnostmi a školní výkonností. Ukázalo se, že zhoršený školní výkon maladaptovaných žáků často neodpovídá jejich intelektové kapacitě a že pro tyto žáky jsou rovněž typické nízká výkonová motivace, externalistické atribuce a snížené přijímání odpovědnosti za vlastní chování. Identifikace příčin maladaptace vedoucí k psychické zátěži a stresu nás vedla k úvahám o tom, jak modifikovat chování maladaptovaných žáků. |
| Související projekty: |