Informace o publikaci

Kauzalita v sebeposouzení školních výkonů žáků základních škol

Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Psychologické dny 2004. "Svět žen a svět mužů. Polarita a vzájemné obohacování." Sborník z konference.
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova causality
Popis Výzkum vychází z moderních teorií výkonové motivace, které propojují s kauzální analýzou ty činnosti, jejichž hodnotícími kritérii jsou úspěch a neúspěch. Výzkum byl realizován u žáků 1. a 2. stupně základních škol – cílem bylo mj. zjistit, jak se přisuzování příčin školního úspěchu, resp. neúspěchu jednotlivým dispozičním a situačním faktorům vyvíjí s věkem. Žáci vybraní do výzkumu využili ke svým odpovědím bipolární škály čtyř kauzálních faktorů (schopnosti, úsilí, obtížnost úkolu, náhoda), příp. volně uváděli další podle nich relevantní faktory ovlivňující úspěšnost/neúspěšnost. Získaná data byla analyzována zvlášť pro prospívající a neprospívající žáky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info