Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Příprava pro integrovanou tématickou výuky na ZŠ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2006 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | integrovaná tématická výuky ZŠ terénní geografický kurz pěší turistika |
| Popis | Rámcový vzdělávací program iniciuje na základních školách zájem o realizaci integrované tématické výuky. S tím souvisí problematika tvorby obsahu, plánu a spolupráce mezi učiteli. Začleněním integrované tématické výuky do tradičního vyučovacího systému předmětového typu není jednoduchou záležitostí a proto je výhodné na tuto formu výuky připravovat již budoucí pedagogy na fakultách s pedagogickým zaměřením. Je potřebné dát studentů širší základ o možnostech integrace předmětů, nepřipravovat je jen pro spojení v rámci tzv. tématických celků, ale i na méně obvyklá jako je například vytvoření společných témat některých přírodovědných předmětů s pohybovými aktivitami, tělesnou výchovou. V rámci spolupráce Kateder geografie a biologie PdF a Katedry sportovních aktivit FSpS na MU využíváme některé terénní odborné praxe studentů jako názorné příklady tématické integrované výuky s pohybovými aktivitami. Integrace pohybových aktivit do terénní praxe studentů geografie je dobrou možností jak zkvalitnit terénní praxi, ukázat geografické lokality, reálie a skrytým způsobem přispívat ke zvýšení časového objemu aktivního pohybu jedince a působit ve smyslu utváření zdravého způsobu života s pohybem. |
| Související projekty: |