Informace o publikaci

Příprava pro integrovanou tématickou výuky na ZŠ

Autoři

KORVAS Pavel

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu.
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova integrovaná tématická výuky ZŠ terénní geografický kurz pěší turistika
Popis Rámcový vzdělávací program iniciuje na základních školách zájem o realizaci integrované tématické výuky. S tím souvisí problematika tvorby obsahu, plánu a spolupráce mezi učiteli. Začleněním integrované tématické výuky do tradičního vyučovacího systému předmětového typu není jednoduchou záležitostí a proto je výhodné na tuto formu výuky připravovat již budoucí pedagogy na fakultách s pedagogickým zaměřením. Je potřebné dát studentů širší základ o možnostech integrace předmětů, nepřipravovat je jen pro spojení v rámci tzv. tématických celků, ale i na méně obvyklá jako je například vytvoření společných témat některých přírodovědných předmětů s pohybovými aktivitami, tělesnou výchovou. V rámci spolupráce Kateder geografie a biologie PdF a Katedry sportovních aktivit FSpS na MU využíváme některé terénní odborné praxe studentů jako názorné příklady tématické integrované výuky s pohybovými aktivitami. Integrace pohybových aktivit do terénní praxe studentů geografie je dobrou možností jak zkvalitnit terénní praxi, ukázat geografické lokality, reálie a skrytým způsobem přispívat ke zvýšení časového objemu aktivního pohybu jedince a působit ve smyslu utváření zdravého způsobu života s pohybem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info